خبر داغ خودرویی | یک خودروساز جدید به جمع سایپا و ایران‌خودرو اضافه می‌شود؟

وزارت دفاع برای ورود به حوزه خودروسازی اعلام آمادگی کرد.
خبر داغ خودرویی | یک خودروساز جدید به جمع سایپا و ایران‌خودرو اضافه می‌شود؟
کد خبر : ۴۲۶۷۱

وزارت دفاع وارد خودروسازی می‌شود؟
وزیر دفاع اشاره کرد که نمایشگاه توانمندی دفاعی به گونه‌ای طراحی شد که همه بخش‌ها بتوانند از آن بازدید کنند. او خاطرنشان کرد: یکی از نکات مورد توجه آقای رئیس‌جمهور در این نمایشگاه موضوع خودرو بود. به هرحال اگر از ما خواسته شود می‌توانیم در این حوزه هم وارد شویم. اما ملاحظات و دستورالعمل‌هایی هست که باید نوشته شود. اینکه چگونه در این خصوص باید کار کرد تا این موضوع (تاسیس یک خودروساز جدید) انجام شود. اما به هرحال وزارت دفاع این آمادگی را دارد که در صنعت خودرو هم وارد شود.

وی افزود: باید دستورالعمل ورود وزارت دفاع به حوزه خودروسازی نوشته‌و مشخص شود که به چه شکل وارد این حوزه شویم.

امیر آشتیانی گفت: از سال‌های گذشته بحث به کارگیری نخبگان را شروع کردیم. همه نسل‌های کنونی را می‌توانید نخبه فرض کنید. امروز خیلی از دستاورد‌های ما به‌دست جوانانی در شرکت‌های دانش‌بنیان خلق شد که سن‌های کمی هم دارند. برای طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی تلاش کردیم که سازماندهی خوبی برای نخبگان داشته باشیم. باید در نگاهداشت آن‌ها هم تلاش کنیم که این مرحله سخت‌تری است.

وی ادامه داد: اگر یک نخبه ببیند که ابزار‌های مورد نیازش فراهم نیست، مایوس می‌شود چرا که او می‌خواهد دیدگاه‌های خود را ارائه و آن‌ها را به محصول تبدیل کند و وزارت دفاع تلاش کرد که این فضا را فراهم کند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر